Korisnički alati

Site alati


hr:instructional_design:goal_based_scenarios

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:18]
mlovric
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:22]
mlovric
Redak 26: Redak 26:
 ** Resursi ** – dobro organizirani i dostupni izvori informacija koje učenici trebaju za stjecanje ciljnih vještina. ** Resursi ** – dobro organizirani i dostupni izvori informacija koje učenici trebaju za stjecanje ciljnih vještina.
  
-** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima+** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima
 + 
 +Zagovornici cilju usmjerenog scenarija naglašavaju kako cilju usmjeren scenarij utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje. Na primjer jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u cilju usmjeren scenarij u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom.
  
-Zagovornici scenarija usmjerenog prema cilju naglašavaju kako scenarij usmjeren cilju utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje.Jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) na primjer je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u scenarij usmjeren prema cilju u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom. 
 ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija ===== ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija =====
 +
 Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])): Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])):
 "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​ "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​
Redak 36: Redak 38:
 Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer),​ i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer),​ i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca.
 Za primjer provedbe računalnog CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]])) Za primjer provedbe računalnog CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]]))
 +
 ===== Kritike ===== ===== Kritike =====
 +
 Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja. Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja.
 +
 ===== Ključne riječi i najvažnija imena ===== ===== Ključne riječi i najvažnija imena =====
 +
 ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja ** ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja **
 *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]] *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]]
 +
 ** Literatura ** ** Literatura **
  
hr/instructional_design/goal_based_scenarios.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)