Korisnički alati

Site alati


hr:instructional_design:goal_based_scenarios

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:19]
mlovric
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:22]
mlovric
Redak 28: Redak 28:
 ** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima. ** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima.
  
-Zagovornici ​scenarija usmjerenog prema cilju naglašavaju kako scenarij usmjeren ​cilju utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje.Jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) ​na primjer ​je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u scenarij usmjeren prema cilju u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom.+Zagovornici cilju usmjerenog scenarija ​naglašavaju kako cilju usmjeren scenarij ​utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje. ​Na primjer jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u cilju usmjeren scenarij ​u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom. 
 ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija ===== ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija =====
 +
 Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])): Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])):
 "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​ "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​
Redak 36: Redak 38:
 Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer),​ i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer),​ i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca.
 Za primjer provedbe računalnog CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]])) Za primjer provedbe računalnog CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]]))
 +
 ===== Kritike ===== ===== Kritike =====
 +
 Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja. Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja.
 +
 ===== Ključne riječi i najvažnija imena ===== ===== Ključne riječi i najvažnija imena =====
 +
 ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja ** ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja **
 *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]] *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]]
 +
 ** Literatura ** ** Literatura **
  
hr/instructional_design/goal_based_scenarios.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)