Korisnički alati

Site alati


hr:instructional_design:goal_based_scenarios

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:19]
mlovric
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:27]
mlovric
Redak 28: Redak 28:
 ** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima. ** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima.
  
-Zagovornici ​scenarija usmjerenog prema cilju naglašavaju kako scenarij usmjeren ​cilju utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje.Jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) ​na primjer ​je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u scenarij usmjeren prema cilju u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom.+Zagovornici cilju usmjerenog scenarija ​naglašavaju kako cilju usmjeren scenarij ​utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje. ​Na primjer jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u cilju usmjeren scenarij ​u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom. 
 ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija ===== ===== Koje je praktično značenje cilju usmjerenih scenarija =====
 +
 Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])): Schankov opis cilju usmjerenog scenarija(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]])):
 +
 "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​ "// Razvoj mutiranonog soja bakterija koji je u stanju proizvoditi ljudski inzulin u dovoljnoj mjeri da bi zadovoljio potrebe pacijenata s dijabetesom.//"​
 +
 "//​Ovaj CUS će biti predstavljen u sljedećim terminima. Ljudsko tijelo sadrži žlijezdu zvanu gušterača. Određene stanice u gušterači proizvode i luče hormon inzulin. Johnnyeva gušterača ne proizvodi dovoljno inzulina pa se Johnny nalazi u opasnom stanju koje se naziva dijabetes. Da bi izbjegao simptome dijabetesa, Johnny mora uzimati inzulin svaki dan. Kako može dobiti dovoljno inzulina? Važ zadatak je razviti način kojim će bakterije proizvoditi inzulin koji možete dati Johnnyu. Tijekom rada na ovom GBS, studenti mogu usvojiti sljedeće vještine://"​ "//​Ovaj CUS će biti predstavljen u sljedećim terminima. Ljudsko tijelo sadrži žlijezdu zvanu gušterača. Određene stanice u gušterači proizvode i luče hormon inzulin. Johnnyeva gušterača ne proizvodi dovoljno inzulina pa se Johnny nalazi u opasnom stanju koje se naziva dijabetes. Da bi izbjegao simptome dijabetesa, Johnny mora uzimati inzulin svaki dan. Kako može dobiti dovoljno inzulina? Važ zadatak je razviti način kojim će bakterije proizvoditi inzulin koji možete dati Johnnyu. Tijekom rada na ovom GBS, studenti mogu usvojiti sljedeće vještine://"​
   * "//​Razlikovanje proteina od drugih makromolekula,​ korištenje centrifuge (u teoriji), primjenu operon modela na inducibilne i represivne sustave, tumačenje replike ploče, kartu gena na kromosomima,​ izgradnju plazmida, razlikovanje međuorganela,​ reguliranje metabolizma ugljikohidrata,​ kulturu bakterija, upravljanje kemostatom, tumačenje kemijske jednadžbe, izradu restrikcijske karte, analiziranje enzimske kinetike, sekvencu nukleinskih kiselina, otkrivanje genetskog koda, stvaranje genetskog dizajna, tumačenje baze podataka o sastavu, primjena difuzijske jednadžbe, ocjenjivanje membranskog transporta podataka, ​ računanje pH i pripremanje hranjivih medija za rast bakterija.//"​   * "//​Razlikovanje proteina od drugih makromolekula,​ korištenje centrifuge (u teoriji), primjenu operon modela na inducibilne i represivne sustave, tumačenje replike ploče, kartu gena na kromosomima,​ izgradnju plazmida, razlikovanje međuorganela,​ reguliranje metabolizma ugljikohidrata,​ kulturu bakterija, upravljanje kemostatom, tumačenje kemijske jednadžbe, izradu restrikcijske karte, analiziranje enzimske kinetike, sekvencu nukleinskih kiselina, otkrivanje genetskog koda, stvaranje genetskog dizajna, tumačenje baze podataka o sastavu, primjena difuzijske jednadžbe, ocjenjivanje membranskog transporta podataka, ​ računanje pH i pripremanje hranjivih medija za rast bakterija.//"​
-Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni ​scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer)i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. + 
-Za primjer provedbe računalnog ​CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]]))+Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] je stvorio cilju usmjereni ​scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okolišuključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorderomogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer) i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. 
 + 
 +Za primjer provedbe računalnog ​CUS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]])) 
 ===== Kritike ===== ===== Kritike =====
 +
 Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja. Nedavna studija cilju usmjerenih scenarija(([[http://​www.jaidpub.org/​wp-content/​uploads/​2011/​03/​Hsu-Moore-Apr2011.pdf|Hsu,​ Chung-Yuan, and David Richard Moore. Formative research on the goal-based scenario model applied to computer delivery and simulation. The Journal of Applied Instructional Design 1, no. 1: 13-24. April 2011.]])) pokazuje da će korisnici ove metode učenja imati koristi od razrađenih primjera, detaljnih pozitivnih ili negativnih povratnih informacija te od rasprava u malim grupama o otvorenim pitanjima. Ipak to su uglavnom dokazane metode kognitivnih pristupa učenju koje često manje utječu na motivaciju, ali više na ishode učenja.
 +
 ===== Ključne riječi i najvažnija imena ===== ===== Ključne riječi i najvažnija imena =====
 +
 ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja ** ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja **
 *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]] *[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]]
 +
 ** Literatura ** ** Literatura **
  
hr/instructional_design/goal_based_scenarios.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)