Korisnički alati

Site alati


hr:instructional_design:goal_based_scenarios

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 19:23]
mlovric
hr:instructional_design:goal_based_scenarios [2013/12/12 21:28]
mlovric [Općenito]
Redak 1: Redak 1:
 ====== Cilju usmjereni scenariji ====== ====== Cilju usmjereni scenariji ======
 ===== Općenito ===== ===== Općenito =====
-Cilju usmjereni scenariji koje je postavio [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]], je model konstruktivnog učenja koje ** kombinira ** **[[instrukcijski_dizajn:učenje na temelju slučaja]]** i ** učenje kroz rad **. Cilju usmjereni scenariji uče koji niz koraka treba poduzeti kako bismo ostvarili željeni cilj. Prema Schanku, ​+Cilju usmjereni scenariji koje je postavio [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]], je model [[learning_paradigms:​constructivism|konstruktivnog učenja]] koje ** kombinira ** **[[instructional_design:case-based learning|učenje na temelju slučaja]]** i ** učenje kroz rad **. Cilju usmjereni scenariji uče koji niz koraka treba poduzeti kako bismo ostvarili željeni cilj. Prema Schanku, ​
  
-* "// Namjera cilju usmjerenih scenarija je osiguranje motivacije, osjećaja postignuća,​ sustava za podršku i fokusiranje na vještine, a ne na činjenice.//"​(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]]))+  ​* "// Namjera cilju usmjerenih scenarija je osiguranje motivacije, osjećaja postignuća,​ sustava za podršku i fokusiranje na vještine, a ne na činjenice.//"​(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]]))
 ===== Što su cilju usmjereni scenariji? ===== ===== Što su cilju usmjereni scenariji? =====
 Shank počinje od pretpostavke da Shank počinje od pretpostavke da
  
-* "//​svaki aspekt ljudskog ponašanja uključuje težnju za ostvarenjem ciljeva. I ako su ciljevi u podlozi ljudskog misaonog procesa iz toga slijedi da učenje mora biti područje dominacije cilja. //"​(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]]))+  ​* "//​svaki aspekt ljudskog ponašanja uključuje težnju za ostvarenjem ciljeva. I ako su ciljevi u podlozi ljudskog misaonog procesa iz toga slijedi da učenje mora biti područje dominacije cilja. //"​(([[http://​cogprints.org/​624/​1/​V11ANSEK.html|Schank,​ Roger, C. Goal-Based Scenarios. 1992.]]))
  
 Učenje u školi je postalo neuspješno za djecu otkad su prirodne ciljeve učenja koji su potekli od znatiželje i želje za istraživanjem svijeta zamijenjeni umjetnim ciljevima koje im postavljaju drugi. Umjesto da uče kako bi se osposobili za rad, djeca počinju učiti kako bi udovoljila učitelju, kako bi dobila dobre ocjene ili kako bi upisala dobar fakultet. Cilju usmjereni scenariji mogu ovdje poslužiti kao sredstvo za postizanje obrazovne svrhe pokušavajući ostvariti niz scenarija usmjerenih na cilj koji su smisleniji i više motiviraju učenike. Učenje u školi je postalo neuspješno za djecu otkad su prirodne ciljeve učenja koji su potekli od znatiželje i želje za istraživanjem svijeta zamijenjeni umjetnim ciljevima koje im postavljaju drugi. Umjesto da uče kako bi se osposobili za rad, djeca počinju učiti kako bi udovoljila učitelju, kako bi dobila dobre ocjene ili kako bi upisala dobar fakultet. Cilju usmjereni scenariji mogu ovdje poslužiti kao sredstvo za postizanje obrazovne svrhe pokušavajući ostvariti niz scenarija usmjerenih na cilj koji su smisleniji i više motiviraju učenike.
Redak 14: Redak 14:
 Osnovni elementi cilju usmjerenog scenarija su(([[http://​books.google.hr/​books?​id=AbJc4Kg6XQoC&​pg=PA161&​dq=Schank+%22learning+by+doing%22&​hl=hr&​ei=bUTKTZDhFJGbOqunodMH&​sa=X&​oi=book_result&​ct=book-preview-link&​resnum=4&​ved=0CEMQuwUwAw#​v=onepage&​q=Schank%20%22learning%20by%20doing%22&​f=false|Schank,​ R. C., T. R. Berman, and K. A. Macpherson. Learning by doing. In Instructional-design theories and models: Vol. 2, a  new paradigm of instructional theory, p161-181. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1999.]])): Osnovni elementi cilju usmjerenog scenarija su(([[http://​books.google.hr/​books?​id=AbJc4Kg6XQoC&​pg=PA161&​dq=Schank+%22learning+by+doing%22&​hl=hr&​ei=bUTKTZDhFJGbOqunodMH&​sa=X&​oi=book_result&​ct=book-preview-link&​resnum=4&​ved=0CEMQuwUwAw#​v=onepage&​q=Schank%20%22learning%20by%20doing%22&​f=false|Schank,​ R. C., T. R. Berman, and K. A. Macpherson. Learning by doing. In Instructional-design theories and models: Vol. 2, a  new paradigm of instructional theory, p161-181. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum Associates, 1999.]])):
  
-** Ciljevi učenja ** - ciljne vještine koje učenici trebaju naučiti. Mogu se odnositi na proceduralno i deklarativno znanje. +  * ** Ciljevi učenja ** - ciljne vještine koje učenici trebaju naučiti. Mogu se odnositi na proceduralno i deklarativno znanje. 
- +  ​* ​** Misija ** - motivirani i realno objektivni studenti će nastaviti. 
-** Misija ** - motivirani i realno objektivni studenti će nastaviti. +  ​* ​** Pozadinska priča ** - motivirajuća priča koja će stvoriti i objasniti potrebu za misijom. 
- +  ​* ​** Uloga ** - lik kojeg će učenik glumiti. Za to su potrebne ciljne vještine. 
-** Pozadinska priča ** - motivirajuća priča koja će stvoriti i objasniti potrebu za misijom. +  ​* ​** Operacije scenarija ** - sve aktivnosti koje učenici izvode da bi ispunili misiju. 
- +  ​* ​** Resursi ** – dobro organizirani i dostupni izvori informacija koje učenici trebaju za stjecanje ciljnih vještina. 
-** Uloga ** - lik kojeg će učenik glumiti. Za to su potrebne ciljne vještine. +  ​* ​** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima.
- +
-** Operacije scenarija ** - sve aktivnosti koje učenici izvode da bi ispunili misiju. +
- +
-** Resursi ** – dobro organizirani i dostupni izvori informacija koje učenici trebaju za stjecanje ciljnih vještina. +
- +
-** Povratna informacija ** - mora se osigurati na vrijeme i dobiti od stručnjaka te je potrebno da bude predstavljena u obliku treninga, uključivati posljedice određenih radnji ili to može biti priča o sličnim iskustvima.+
  
 Zagovornici cilju usmjerenog scenarija naglašavaju kako cilju usmjeren scenarij utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje. Na primjer jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u cilju usmjeren scenarij u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom. Zagovornici cilju usmjerenog scenarija naglašavaju kako cilju usmjeren scenarij utječe na motivaciju, a samim time i poboljšava učenje. Na primjer jedna od provedenih studija(([[http://​www.sbg.ac.at/​mediaresearch/​zumbach/​download/​1999_2006/​book_chapters/​zumbach_bookc_02.pdf|Zumbach,​ J., and P. Reimann. Assessment of a goal-based scenario approach: A hypermedia comparison. Internet-based teaching and learning (IN-TELE) 98: 449–454. 1999.]])) je pronašla pozitivni efekt na učenje hipertekstualno prezentiranih izvora informacija koje su ugrađene u cilju usmjeren scenarij u usporedbi sa klasičnim udžbenikom ili samo hipertekstom.
Redak 38: Redak 32:
 "//​Ovaj CUS će biti predstavljen u sljedećim terminima. Ljudsko tijelo sadrži žlijezdu zvanu gušterača. Određene stanice u gušterači proizvode i luče hormon inzulin. Johnnyeva gušterača ne proizvodi dovoljno inzulina pa se Johnny nalazi u opasnom stanju koje se naziva dijabetes. Da bi izbjegao simptome dijabetesa, Johnny mora uzimati inzulin svaki dan. Kako može dobiti dovoljno inzulina? Važ zadatak je razviti način kojim će bakterije proizvoditi inzulin koji možete dati Johnnyu. Tijekom rada na ovom GBS, studenti mogu usvojiti sljedeće vještine://"​ "//​Ovaj CUS će biti predstavljen u sljedećim terminima. Ljudsko tijelo sadrži žlijezdu zvanu gušterača. Određene stanice u gušterači proizvode i luče hormon inzulin. Johnnyeva gušterača ne proizvodi dovoljno inzulina pa se Johnny nalazi u opasnom stanju koje se naziva dijabetes. Da bi izbjegao simptome dijabetesa, Johnny mora uzimati inzulin svaki dan. Kako može dobiti dovoljno inzulina? Važ zadatak je razviti način kojim će bakterije proizvoditi inzulin koji možete dati Johnnyu. Tijekom rada na ovom GBS, studenti mogu usvojiti sljedeće vještine://"​
   * "//​Razlikovanje proteina od drugih makromolekula,​ korištenje centrifuge (u teoriji), primjenu operon modela na inducibilne i represivne sustave, tumačenje replike ploče, kartu gena na kromosomima,​ izgradnju plazmida, razlikovanje međuorganela,​ reguliranje metabolizma ugljikohidrata,​ kulturu bakterija, upravljanje kemostatom, tumačenje kemijske jednadžbe, izradu restrikcijske karte, analiziranje enzimske kinetike, sekvencu nukleinskih kiselina, otkrivanje genetskog koda, stvaranje genetskog dizajna, tumačenje baze podataka o sastavu, primjena difuzijske jednadžbe, ocjenjivanje membranskog transporta podataka, ​ računanje pH i pripremanje hranjivih medija za rast bakterija.//"​   * "//​Razlikovanje proteina od drugih makromolekula,​ korištenje centrifuge (u teoriji), primjenu operon modela na inducibilne i represivne sustave, tumačenje replike ploče, kartu gena na kromosomima,​ izgradnju plazmida, razlikovanje međuorganela,​ reguliranje metabolizma ugljikohidrata,​ kulturu bakterija, upravljanje kemostatom, tumačenje kemijske jednadžbe, izradu restrikcijske karte, analiziranje enzimske kinetike, sekvencu nukleinskih kiselina, otkrivanje genetskog koda, stvaranje genetskog dizajna, tumačenje baze podataka o sastavu, primjena difuzijske jednadžbe, ocjenjivanje membranskog transporta podataka, ​ računanje pH i pripremanje hranjivih medija za rast bakterija.//"​
-Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] ​ Roger Shank je stvorio cilju vođeni ​scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okoliš uključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorder omogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer)i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. + 
-Za primjer provedbe računalnog ​CVS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]]))+Godine 1991. [[http://​www.rogerschank.com/​biography-part2.html|Roger Schank]] je stvorio cilju usmjereni ​scenarij pod nazivom **"​Emitiranje vijesti"​**. Taj multimedijalni okolišuključujući objekte za uređivanje teksta i videa, starih novinskih članaka i emitiranih vijesti, referentne radove, telepromptere,​ video kameru i računalom upravljani videorekorderomogućuje studentima rad na virtualnim vijestima, razvoj priče korištenjem informacija iz baze podataka (obično od prekjučer) i njihovu usporedbu s pravim vijestima za isti događaj. Kao rezultat toga, studenti su s vremenom razvili adekvatne vještine za prenošenje vijesti poput profesionalaca. 
 + 
 +Za primjer provedbe računalnog ​CUS vidi rad Qiu and Riesbeck(([[http://​www.cs.oswego.edu/​~lqiu/​indie/​publications/​e-learn2002.pdf|Qiu,​ L., and C. K Riesbeck. Open Goal-Based Scenarios: An Architecture for Hybrid Learning Environments. In Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (E-Learn), Montreal, Canada, 2002.]]))
  
 ===== Kritike ===== ===== Kritike =====
Redak 47: Redak 43:
 ===== Ključne riječi i najvažnija imena ===== ===== Ključne riječi i najvažnija imena =====
  
-** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja ** +  * ** Cilju usmjereni scenariji **, ** ciljevi učenja ** 
-*[[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]]+  * [[http://​www.google.hr/​url?​sa=t&​source=web&​cd=2&​ved=0CCsQFjAB&​url=http%3A%2F%2Fwww.rogerschank.com%2F&​rct=j&​q=Roger%20C.%20Schank&​ei=n0bJTZ_0J4jpOdmwodAH&​usg=AFQjCNHjy3-XlPBqLalctMxKl70XyxVkWw&​cad=rja|Roger Schank]]
  
 ** Literatura ** ** Literatura **
Redak 58: Redak 54:
 [[http://​www.jstor.org/​pss/​1466619|Schank,​ R.C., Fano, A., Bell, B. and Jona, M. The Design of Goal-Based Scenarios. The Journal of the Learning Sciences. Vol. 3:4, pp. 305-345. 1993-1994.]] [[http://​www.jstor.org/​pss/​1466619|Schank,​ R.C., Fano, A., Bell, B. and Jona, M. The Design of Goal-Based Scenarios. The Journal of the Learning Sciences. Vol. 3:4, pp. 305-345. 1993-1994.]]
 [[http://​www.scopus.com/​record/​display.url?​eid=2-s2.0-68349093977&​origin=resultslist&​sort=plf-f&​src=s&​st1=Goal-based+scenarios%3a+An+approach+to+online+instruction+and+training&​sid=5T5dcE2pa7IW3zwRAC70r5F%3a130&​sot=q&​sdt=b&​sl=88&​s=TITLE-ABS-KEY-AUTH%28Goal-based+scenarios%3a+An+approach+to+online+instruction+and+training%29&​relpos=0&​relpos=0&​searchTerm=TITLE-ABS-KEY-AUTH%28Goal-based%20scenarios:​%20An%20approach%20to%20online%20instruction%20and%20training%29|Padmanabhan,​ Poornima P. Goal-based scenarios: An approach to online instruction and training. Technical Communication,​ Vol. 56, No. 2., p132-136. May 2009.]] [[http://​www.scopus.com/​record/​display.url?​eid=2-s2.0-68349093977&​origin=resultslist&​sort=plf-f&​src=s&​st1=Goal-based+scenarios%3a+An+approach+to+online+instruction+and+training&​sid=5T5dcE2pa7IW3zwRAC70r5F%3a130&​sot=q&​sdt=b&​sl=88&​s=TITLE-ABS-KEY-AUTH%28Goal-based+scenarios%3a+An+approach+to+online+instruction+and+training%29&​relpos=0&​relpos=0&​searchTerm=TITLE-ABS-KEY-AUTH%28Goal-based%20scenarios:​%20An%20approach%20to%20online%20instruction%20and%20training%29|Padmanabhan,​ Poornima P. Goal-based scenarios: An approach to online instruction and training. Technical Communication,​ Vol. 56, No. 2., p132-136. May 2009.]]
 +
 +[[http://​www.dokeos.com/​doc/​thirdparty/​Epic_Whtp_learningdesign.pdf]]
 +
 +[[http://​http://​web.ebscohost.com/​ehost/​pdfviewer/​pdfviewer?​sid=421afa98-1965-42cd-bd18-6e9f7534f844%40sessionmgr198&​vid=1&​hid=113]]
 +
 +[[http://​www.tandfonline.com/​doi/​abs/​10.1207/​s15327809jls0304_2?​journalCode=hlns20#​.Uqoaz-KPTwg]]
hr/instructional_design/goal_based_scenarios.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)