Korisnički alati

Site alati


hr:learning_theories:script_theory

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena
Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:learning_theories:script_theory [2013/12/07 19:29]
pmucnjak
hr:learning_theories:script_theory [2013/12/07 20:03]
pmucnjak
Redak 2: Redak 2:
  
 ===== Općenito ===== ===== Općenito =====
-Teoriju scenarija prvu je predstavio [[http://​www.tomkins.org/​Tomkins.html|Silvan Tomkins]] 1954. godine, kao nastavak svoje teorije afekta, ali ju je dalje razvio [[http://​www.rogerschank.com/​|Roger Schank]] krajem 1970-tih. Teorija scenarija je proširenje teorije shema, orijentirana na objašnjavanje struktura znanja, posebice na **zastupljenost složenih nizova događaja**.+Teoriju scenarija prvu je predstavio [[http://​www.tomkins.org/​Tomkins.html|Silvan Tomkins]] 1954(([[http://​psycnet.apa.org/?​fa=main.doiLanding&​uid=1982-11366-001|PsycINFO:​ Citation and Abstract. Script theory: Differential magnification of affects. Tomkins, Silvan S.]])). godine, kao nastavak svoje [[teorije-ucenja.zesoi.fer.hr/​doku.php?​id=glossary#​affect_theory|teorije afekta]]((Pročitaj više:​[[http://​en.wikipedia.org/​wiki/​Affect_theory|Wikipedia:​ Affect theory.]])), ali ju je dalje razvio((Izvori kao što su [[http://​books.google.hr/​books?​id=Rk8UB6V1ybcC&​pg=PA97&​lpg=PA97&​dq=criticisms+of+%22script+theory%22&​source=bl&​ots=vpdDx9BImW&​sig=JG9C65lSkShjPDPAju8RkcLQpN4&​hl=hr&​ei=wFl_TY6sPMjtsgbegd3oBg&​sa=X&​oi=book_result&​ct=result&​resnum=6&​ved=0CEAQ6AEwBQ#​v=onepage&​q&​f=false|Ellis,​ Donald G. From language to communication. Routledge, 1999.]][[http://​www.instructionaldesign.org/​theories/​script-theory.html|TIP:​ Script Theory (Schank)]] originally assign script theory to Roger Schank.)) ​[[http://​www.rogerschank.com/​|Roger Schank]] krajem 1970-tih. Teorija scenarija je proširenje ​[[teorije-ucenja.zesoi.fer.hr/​doku.php?​id=learning_theories:​schema_theory|teorije shema]], orijentirana na objašnjavanje struktura znanja, posebice na **zastupljenost složenih nizova događaja**.
  
 ===== Što je Teorija scenarija? ===== ===== Što je Teorija scenarija? =====
 Scenarij je mentalni konstrukt kao shema, ali se sastoji od **niza akcija ili događaja potrebnih za postizanje cilja**. Može se odnositi na ljude, mjesta ili objekte. Postoji nekoliko sličnih **definicija** scenarija kao što su: Scenarij je mentalni konstrukt kao shema, ali se sastoji od **niza akcija ili događaja potrebnih za postizanje cilja**. Može se odnositi na ljude, mjesta ili objekte. Postoji nekoliko sličnih **definicija** scenarija kao što su:
-  *//"​set očekivanja što će se dogoditi sljedeće u dobro poznatoj situaciji"//,​ +  *//"​set očekivanja što će se dogoditi sljedeće u dobro poznatoj situaciji"//​(([[http://​www.up.ac.za/​saafecs/​vol30/​erasmus.pdf|Erasmus,​ A. C, E. Bishoff, and G. G. Rousseau. The potential of using script theory in consumer behaviour research. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences/​Tydskrif vir Gesinsekologie en Verbruikerswetenskappe 30, no. 0 (2010).]]))
-  *//"​**koherentni slijed događaja očekivan od pojedinca** u određenom kontekstu, koji ga uključuje ili kao sudionika ili kao promatrača"//,​ ili +  *//"​**koherentni slijed događaja očekivan od pojedinca** u određenom kontekstu, koji ga uključuje ili kao sudionika ili kao promatrača"//​((Puto, C. P. Memory for scripts in advertisements. Advances in Consumer Research XII:​404-409. Fifteenth Annual Conference. Association for Consumer Research. 1985.)), ili 
-  *//"​**mentalna slika sa naslovom** koja predstavlja akcijske sekvence, sudionike i fizičke predmete pronađene u situaciji"​.//​+  *//"​**mentalna slika sa naslovom** koja predstavlja akcijske sekvence, sudionike i fizičke predmete pronađene u situaciji"​.//​((Abelson R. P. Psychological status of the script concept. American Psychologist 36(7): p715 – 729. 1981.))
  
 Ovaj slijed akcija sadržanih u scenariju je onda primijenjen u situaciju koja se zove //scena//. Kao što Tomkins objašnjava,​ Ovaj slijed akcija sadržanih u scenariju je onda primijenjen u situaciju koja se zove //scena//. Kao što Tomkins objašnjava,​
-  *//"U mojoj teoriji scenarija, scena odnosno zbivanje s percipiranim početkom i krajem, je osnovna jedinica analize. Cijeli set scena proživljenih u nizu se zove zaplet života. Scenarij, naprotiv, ne bavi se svim scenama ili zapletom života, već s pravilima pojedinca za predviđanje,​ tumačenje, reagiranje na, te kontroliranje uvećanih setova scena."//​+  *//"U mojoj teoriji scenarija, scena odnosno zbivanje s percipiranim početkom i krajem, je osnovna jedinica analize. Cijeli set scena proživljenih u nizu se zove zaplet života. Scenarij, naprotiv, ne bavi se svim scenama ili zapletom života, već s pravilima pojedinca za predviđanje,​ tumačenje, reagiranje na, te kontroliranje uvećanih setova scena."//​((Tomkins, Silvan. Script Theory: Differential Magnification of Affects. Nebraska Symposium On Motivation 1978. Ed. Richard A. Deinstbier. Lincoln, NE: University of Nebraska Press, 1979.))
  
-Scenarij se može definirati kao četiri različita tipa:+Scenarij se može definirati kao četiri različita tipa(([[https://​circle.ubc.ca/​handle/​2429/​14766|Guirguis,​ M. M. A script theory of intentional content. PhD thesis. 2003.]])):
   * **epizoda** (za upravljanje situacijama i događajima),​   * **epizoda** (za upravljanje situacijama i događajima),​
   * **instrumental** (za korištenje i prikazivanje proceduralnog znanja),   * **instrumental** (za korištenje i prikazivanje proceduralnog znanja),
Redak 47: Redak 47:
  
 [[http://​books.google.hr/​books?​id=Rk8UB6V1ybcC&​pg=PA97&​lpg=PA97&​dq=%22A+second+criticism+of+script+theory+is+the+problem+of+idiosyncratic+scripts+or+scripts+that+are+highly+dependent+on+unique+individual+and+social%22&​source=bl&​ots=vpdDx9DGfZ&​sig=UEwO73MO6pU-ZDfrsK8eFL2IWZ4&​hl=hr&​ei=hmB_TeH_B8jxsgaa9bD1Bg&​sa=X&​oi=book_result&​ct=result&​resnum=1&​ved=0CBgQ6AEwAA#​v=onepage&​q=%22A%20second%20criticism%20of%20script%20theory%20is%20the%20problem%20of%20idiosyncratic%20scripts%20or%20scripts%20that%20are%20highly%20dependent%20on%20unique%20individual%20and%20social%22&​f=false|Ellis,​ Donald G. From language to communication. Routledge, 1999.]] [[http://​books.google.hr/​books?​id=Rk8UB6V1ybcC&​pg=PA97&​lpg=PA97&​dq=%22A+second+criticism+of+script+theory+is+the+problem+of+idiosyncratic+scripts+or+scripts+that+are+highly+dependent+on+unique+individual+and+social%22&​source=bl&​ots=vpdDx9DGfZ&​sig=UEwO73MO6pU-ZDfrsK8eFL2IWZ4&​hl=hr&​ei=hmB_TeH_B8jxsgaa9bD1Bg&​sa=X&​oi=book_result&​ct=result&​resnum=1&​ved=0CBgQ6AEwAA#​v=onepage&​q=%22A%20second%20criticism%20of%20script%20theory%20is%20the%20problem%20of%20idiosyncratic%20scripts%20or%20scripts%20that%20are%20highly%20dependent%20on%20unique%20individual%20and%20social%22&​f=false|Ellis,​ Donald G. From language to communication. Routledge, 1999.]]
- 
hr/learning_theories/script_theory.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)