Korisnički alati

Site alati


hr:learning_theories:script_theory

Razlike

Slijede razlike između dviju inačica stranice

Poveznica na ovu usporedbu

Starije izmjene na obje strane Starija izmjena
Novija izmjena Novije izmjene na obje strane
hr:learning_theories:script_theory [2013/12/07 20:00]
pmucnjak
hr:learning_theories:script_theory [2013/12/07 20:02]
pmucnjak
Redak 7: Redak 7:
 Scenarij je mentalni konstrukt kao shema, ali se sastoji od **niza akcija ili događaja potrebnih za postizanje cilja**. Može se odnositi na ljude, mjesta ili objekte. Postoji nekoliko sličnih **definicija** scenarija kao što su: Scenarij je mentalni konstrukt kao shema, ali se sastoji od **niza akcija ili događaja potrebnih za postizanje cilja**. Može se odnositi na ljude, mjesta ili objekte. Postoji nekoliko sličnih **definicija** scenarija kao što su:
   *//"​set očekivanja što će se dogoditi sljedeće u dobro poznatoj situaciji"//​(([[http://​www.up.ac.za/​saafecs/​vol30/​erasmus.pdf|Erasmus,​ A. C, E. Bishoff, and G. G. Rousseau. The potential of using script theory in consumer behaviour research. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences/​Tydskrif vir Gesinsekologie en Verbruikerswetenskappe 30, no. 0 (2010).]])),​   *//"​set očekivanja što će se dogoditi sljedeće u dobro poznatoj situaciji"//​(([[http://​www.up.ac.za/​saafecs/​vol30/​erasmus.pdf|Erasmus,​ A. C, E. Bishoff, and G. G. Rousseau. The potential of using script theory in consumer behaviour research. Journal of Family Ecology and Consumer Sciences/​Tydskrif vir Gesinsekologie en Verbruikerswetenskappe 30, no. 0 (2010).]])),​
-  *//"​**koherentni slijed događaja očekivan od pojedinca** u određenom kontekstu, koji ga uključuje ili kao sudionika ili kao promatrača"//,​ ili +  *//"​**koherentni slijed događaja očekivan od pojedinca** u određenom kontekstu, koji ga uključuje ili kao sudionika ili kao promatrača"//​((Puto, C. P. Memory for scripts in advertisements. Advances in Consumer Research XII:​404-409. Fifteenth Annual Conference. Association for Consumer Research. 1985.)), ili 
-  *//"​**mentalna slika sa naslovom** koja predstavlja akcijske sekvence, sudionike i fizičke predmete pronađene u situaciji"​.//​+  *//"​**mentalna slika sa naslovom** koja predstavlja akcijske sekvence, sudionike i fizičke predmete pronađene u situaciji"​.//​((Abelson R. P. Psychological status of the script concept. American Psychologist 36(7): p715 – 729. 1981.))
  
 Ovaj slijed akcija sadržanih u scenariju je onda primijenjen u situaciju koja se zove //scena//. Kao što Tomkins objašnjava,​ Ovaj slijed akcija sadržanih u scenariju je onda primijenjen u situaciju koja se zove //scena//. Kao što Tomkins objašnjava,​
-  *//"U mojoj teoriji scenarija, scena odnosno zbivanje s percipiranim početkom i krajem, je osnovna jedinica analize. Cijeli set scena proživljenih u nizu se zove zaplet života. Scenarij, naprotiv, ne bavi se svim scenama ili zapletom života, već s pravilima pojedinca za predviđanje,​ tumačenje, reagiranje na, te kontroliranje uvećanih setova scena."//​+  *//"U mojoj teoriji scenarija, scena odnosno zbivanje s percipiranim početkom i krajem, je osnovna jedinica analize. Cijeli set scena proživljenih u nizu se zove zaplet života. Scenarij, naprotiv, ne bavi se svim scenama ili zapletom života, već s pravilima pojedinca za predviđanje,​ tumačenje, reagiranje na, te kontroliranje uvećanih setova scena."//​((Tomkins, Silvan. Script Theory: Differential Magnification of Affects. Nebraska Symposium On Motivation 1978. Ed. Richard A. Deinstbier. Lincoln, NE: University of Nebraska Press, 1979.))
  
 Scenarij se može definirati kao četiri različita tipa: Scenarij se može definirati kao četiri različita tipa:
hr/learning_theories/script_theory.txt · Zadnja izmjena: 2023/06/19 18:03 (vanjsko uređivanje)